[ 29.08.11 ]
Recull d'iniciatives de custòdia agrària

El Grup de treball de custòdia Agrària de la Xarxa de Custòdia del Territori ha realitzat el “Recull d’Iniciatives de Custòdia Agrària” amb l’objectiu de conèixer una mica més les entitats, les seves iniciatives i els diferents projectes endegats i aquells que es realitzaran en un futur pròxim.

El document també té la missió de divulgar les bones pràctiques dels participants, de compartir i descobrir altres iniciatives tant a nivell nacional com internacional.

Fundació Privada Sigea som una de les entitats que hem participat en aquest recull. El nostre projecte de Custòdia del Territori és l’Espai Agroambiental Delta del Llobregat.

En el recull d’iniciatives de custòdia agrària han participat 18 entitats:

GOB Menorca, Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis-Museu Industrial del Ter,Institució Alt Empordanesa per a l'estudi i defensa de la natura, Consorci del Parc de l'Espai d'Interès Natural de Gallecs, Acció Natura, Consorci del Lluçanès, Catalunya. Caixa-Parc Natural de l’Alt Pirineu, Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, Fundació Privada Sigea, Associació Paisatges Vius, Fundació Emys, Ajuntament de Girona, Consorci de les Gavarres, Grup de Natura Freixe, Ferran Pauné, Centre d’Història Natural de la Conca de Barberà, Ecomuseu Vernissa Viu i Associació Rurbans.

Pel que fa a la procedència de les entitats participants hi ha una àmplia representació d’entitats catalanes (16) i només una testimonial representació del GOB Menorca a les Illes Balears i una de l’Ecomuseu Vernissa Viu al PaísValencià.

Els 23 projectes tenen associats 128 acords de custòdia i aquests acords sumen un total de 6.541 Ha custodiades.