[ 02.09.11 ]
Fundació Sigea al Vallès Occidental

Fundació Sigea està realitzant tallers d’elaboració de sabó a partir de l’oli usat a tots el municipis del Vallès Occidental a través del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental.

L’objectiu, a més de fer sabó, és el de donar suport a l’ampliació del servei de recollida d’aquest residu. Els tallers són gratuïts i estan oberts a tota la ciutadania.

L’oli d’oliva és un excel·lent oli gras, que s’obté a partir del premsat de l’oliva. És un oli comestible i molt preuat a la cuina mediterrània. L’oli d’oliva i el de girasol saponifiquen amb molta facilitat. El sabó de sosa, anomenat també de Marsella, és sòlid, blanc o lleugerament groguenc, d’estructura granulosa i olor agradable.

Els participants tenen l’opció de transformar el seu oli de fregir en sabó o podran fer ús dels contenidors especials d’aquest residu instal·lats en el seu municipi.

Durant els mesos de juny i juliol s’han realitzat tallers a Rubí, Viladecavalls, Rellinars, Polinyà, Gallifa.... aquesta tardor serà el torn de Barberà del Vallès, Montcada i Reixac, Castellar del Vallès, Sentmenat....

El Vallès Occidental ha apostat per fer una recollida generalitzada d’oli domèstic. A més d’instal·lar els contenidors també es compta amb l’empresa cipo d’inserció laboral per realitzar la recollida.