[ 02.09.11 ]
Comença el nou curs escolar

Comença el curs escolar i molts hem gaudit de les vacances. Des de Fundació Sigea mirem cap endavant amb nous projectes i activitats creades amb vocació pedagògica i amb el compromís de donar a conèixer el territori més proper.

Un any més a l'Espai Agrambiental Delta del Llobregat continuem el projecte de millora ambiental de l'espai agrari i els visitants poden descobrir els conreus al delta i la natura als espais naturals que ens rodegen: Horta, fruiters, llacunes, aus, platges...

L'Espai agroambiental és un projecte de custòdia del territori amb el que hem reconvertit  una explotació agrícola intensiva, posteriorment en abandó, en un espai innovador on es combinen l'espai agrari i els espais naturals del delta del Llobregat.

Aquest any hi ha la possibilitat de descobrir el delta del Llobregat en carro com feien tradicionalment els pagesos de la zona.

A l'Espai agroambiental també estem realitzant un projecte sobre la batracofauna. A partir del cicle mitjà d'educació primària podeu participar en l'activitat Els amfibis al Delta del Llobregat.

L'acció social de Fundació Sigea continuarà amb la voluntat de promoure els valors ambientals i el coneixement del territori.

El mes d'octubre  coneixerem el guanyador/a del 1r concurs fotogràfic de les Masies del Delta del Llobregat. També podreu participar obertament en les properes Sortides en Família així com en les Actuacions de Millora Ambiental que es programin a l'Espai agroambiental.

I moltes més propostes de les que ja anirem informant.

Benvingut curs 2011-2012.

• Calendari escolar

12 de setembre del 2011
    : inici de les classes al segon cicle de l'educació infantil, els ensenyaments obligatoris i postobligatoris.

19 de setembre del 2011: inici de les classes als cicles formatius de grau superior, els ensenyaments de règim especial, les escoles oficials d'idiomes i els centres i aules de formació de persones adultes.

Del 23 de desembre del 2011 al 8 de gener del 2012: vacances de Nadal.

Del 2 al 9 d'abril del 2012: vacances de Setmana Santa.

22 de juny del 2012: acaben les classes a tots els centres.

• Del 22 al 29 de setembre se celebra a Catalunya la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Sota el lema 'Estalvia combustible, regala aire net', la Setmana del 2011 proposa una cerca de noves formes de mobilitat, allunyar-nos del domini absolut del cotxe particular, cap a un transport més sostenible. Canviar el nostre mode de transport pot significar viure en una ciutat millor i respirar un aire de més qualitat i més saludable.  Agafar el transport públic col·lectiu per anar a la feina, moure’s en bicicleta per la ciutat o caminar per anar de compres en comptes d’agafar el cotxe pot jugar un paper molt important en la salut.

• La Setmana Europea de la Prevenció de Residus és un projecte de 3 anys que té el suport del programa LIFE+ de la Comissió Europea fins al 2011. L'objectiu és organitzar durant una mateixa setmana i arreu d'Europa, accions de sensibilització sobre la prevenció de residus. Enguany, la Setmana se celebrarà entre el 19 i el 27 de novembre.