[ 06.10.11 ]
Iniciem les visites als horts urbans de Can Mercader a Cornellà de Llobregat

El dia 5 d'octubre Fundació Sigea ha acompanyat als primers alumnes del cicle mitjà d'educació primària de les escoles de Cornellà que realitzen la visita "L'hort de l'avi".

Es tracta d'una activitat promoguda per l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat que es realitza als horts urbans que té el municipi.

Cornellà històricament ha estat un territori agrícola dominat pels masos fins el segle XVIII. Avui dia la superfície de conreu s’ha reduït dràsticament. Cornellà de Llobregat és un dels 14 municipis que formen el Parc agrari. Aquesta entitat  de protegeix l’agricultura a la Vall Baixa i al Delta del riu Llobregat.

A l’actualitat a Cornellà hi ha horts urbans on els veïns i les entitats del municipi hi poden cultivar productes agrícoles.

L’objectiu principal de l’activitat és donar a conèixer la tradició agrícola al municipi de Cornellà tot descobrint els trets bàsics dels conreus populars que es realitzen a l’actualitat.

Amb aquestes activitats pretenem difondre entre els alumnes actituds de respecte vers els elements del paisatge agrícola, com a béns de tots els ciutadans.