[ 04.11.11 ]
Visitem la Murtra dins el Programa Metropolità d'Educació Ambiental

Aquest curs 2011-2012 Fundació Sigea  realitzarà monitoratges a l’Espai Natural de La Murtra.

Aquesta activitat està inclosa en la visita que poden realitzar els escolars de l’Educació Secundària Obligatòria a la depuradora d’aigües de Gavà-Viladecans dins de l’oferta del Programa Metropolità d’Educació Ambiental.

Per preparar l’activitat ens hem reunit amb les monitores de l’entitat d’educació ambiental de La Vola que realitzen la visita per les instal·lacions de la depuradora i un responsable del Consorci per a la protecció dels Espais Naturals del Delta del Llobregat.

Els grups que realitzin aquesta visita del Programa metropolità d’educació ambiental descobriran, a més del funcionament d’una depuradora, els valors naturals de l’estany de la Murtra dins el conjunt d’espais naturals que es conserven al delta del Llobregat.

La depuradora, capacitada per tractar 32.000m3 d’aigua al dia, té un tractament terciari que permet tenir aigua regenerada, amb molts possibles usos –reg agrícola, reg de zones verdes, neteja de carrers. Comprovareu la qualitat de l’aigua que es depura i veureu on es tracten els fangs per a generar energia utilitzada a la mateixa planta.

La llacuna de la Murtra és un dels espais naturals en el  que durant el 2010-2011 s’han realitzat treballs de renaturalització.

L’origen de la Murtra és antic. Es tracta d’un estuari que va evolucionar cap a un delta i on l’aportació contínua de materials, tant per part del riu com per part del mar, va fer que s’anés tancant fins arribar a ser un estany litoral.

L’actuacióde renaturalització  la va promoure l’Entitat Metropolitana del Medi Ambient.

L’obra, a més de la neteja de la llacuna, ha permès millorar els 13.000 m2 de talussos que voregen l’espai aquàtic, on s’han plantat un centenar d’arbres on no n’hi havia cap, s’han construït nous hàbitats per la fauna (principalment ocells), s’han eliminat les espècies vegetals invasores que havien substituït les d’aquí, s’ha arranjat un camí perimetral i s’han habilitat espais d’estada amb bancs i miradors perquè les persones en gaudeixin de l’espai.