[ 05.12.11 ]
lV Trobada d'Estudiósos i Centres d'Estudis D'Eramprunyà

Fundació Sigea ha assistit a la lV trobada d’estudiosos i centres d’estudis d’Eramprunyà.

Aquesta edició s’ha celebrat el 3 de desembre de 2011 i  ha estat organitzada pel El Grup de Recerques Històriques de Castelldefels. Es tracta d’una activitat oberta a tothom amb l’objectiu comú de donar a conèixer i potenciar el patrimoni històric i cultural dels municipis que conformaven la Baronia d’Eramprunyà.

Ens va donar la benvinguda el grup de gegants, bastoners i castellers de la ciutat de Castelldefels a la flamant façana de la nova biblioteca de la ciutat.

L’alcalde Manel Reyes  i en Josep Rafaell Illa Del GREHIC van inaugurar la sessió . A partir d’aquí es van succeir les  ponències:

Actualment el castell d’Eramprunyà és de l’Ajuntament de Gavà.

Després de molts anys de deteriorament s’han realitzat actuacions d’urgència com l’aixecament topogràfic i planimètric del castell, s’ha fet el desbrossat selectiu de les mates baixes, s’ha realitzat l’apuntalament d’alguns murs amb obra,sha fet la consolidació de l’espadanya  de l’esglèsia de Sant Miquel, s’ha desenrunat i s’ha fet recerca arqueològica a la sala d’arcs diafragmàtics fins arribar al darrer nivell d’ús com a casa de pagès, sense aprofundir.

Finalment  s’està recollint tota la documentació històrica tant bibliogràfica com documental.

Recordar que cada segon diumenge de mes es fan les visites guiades al castell d’Eramprunyà per part d’experts de la Unió Muntanyenca Eramprunyà de Gavà.