[ 16.01.12 ]
Espais Naturals del Delta del Llobregat Vs Eurovegas

Els Espais Naturals protegits del  Delta del Llobrregat es troben ubicats entre els municipis de El Prat, Viladecans, Sant Boi de Llobregat i Gavà.

Són uns espais a "tocar de Barcelona", on es pot visitar la desembocadura del Llobregat, El Parc Agrari, racons naturals com la platja de Viladecans que ens sembla extraordinària per ser l'única que conserva un aspecte natural, el renaturalitzat estany de la Murtra entre Gavà i Viladecans, els espais del riu, les platges, les pinedes del Prat...

Des de fa molts anys es troben en una amenaça constant. A la dècada dels 80 del segle  XX gràcies a tots els conservacionistes, científics, estudiosos, algunes administracions i a totes aquelles persones amb sensibilitat ambiental, es van aconseguir les primeres proteccions i es van iniciar projectes de conservació en diferens dels espais naturals del delta del Llobregat.

En la darrera dècada semblava que ja no caldria patir tant per la conservació dels mimbats espais naturals a la zona: Es va crear el Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat per garantir la gestió i la protecció dels espais naturals del delta del Llobregat, el maig de 2005.

El Consorci, de moment, el formen i financien el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments del Prat de Llobregat, Viladecans, Gavà i Sant Boi de Llobregat.

El Consorci intervé en els espais de protecció especial del Delta del Llobregat. Actua com a entitat autònoma per delegació de les administracions que el formen, i executa els acords presos per a la gestió i la conservació dels espais naturals.

El Consorci també es relaciona amb associacions i entitats diverses, entre les quals es troba Fundació Privada Sigea, amb l'objectiu de contribuir a l’assoliment dels objectius o al finançament de les activitats.

Al Delta del Llobregat hi  ha moltes hectèrees classificades com a terrenys destinats a serveis als que en els darrers anys s'han d'afegir el terrenys que AENA ha expropiat a terres perimetrals del voltant de l'aeroport del Prat. Es  tracta de pinedes litorals a Viladecans on possiblement s'hi acabin desenvolupant diferents projectes.

L'any 2012 novament apareix la idea d'un projecte monumental que acabaria per sempre amb la imatge que tenim avui del Delta del Llobregat.