[ 13.04.12 ]
Desenvolupament sostenible al Parc Agrari

El Delta del Llobregat és un territori on sembla que  per algunes persones, no és important un desenvolupament sostenible.

Des de Fundació Privada Sigea creiem en que és necessari i possible un desenvolupament sostenible.

Es considera  desenvolupament sostenible aquell desenvolupament que és capaç de satisfer les necessitats sense comprometre els recursos i les possibilitats de les futures generacions.

A l’actualitat hem arribat al punt en el que el desenvolupament ha comportat la reducció del recursos del planeta , en molts cassos enormes danys en els sistemes naturals i molts dubtes en l’estabilitat social.

Els recursos no s'haurien d'utilitzar a un ritme superior al del seu ritme de regeneració.

No s’haurien d’emetre contaminants a un ritme superior al que el sistema natural és capaç d'absorbir o neutralitzar.

Els recursos no renovables s'haurien d'utilitzar a un ritme més baix que el que el capital humà creat pugui reemplaçar al capital natural perdut. Al Delta del Llobregat en concret, encara queda capital natural conservat i per conservar.

Al Delta del Llobregat hi trobem ciutats senceres com és el cas del Prat del Llobregat i municipis que en bona part també hi estan al seu damunt: Castelldefels, Gavà, Sant Boi, Viladecans, Cornellà, Hospitalet. A més aquests municipis formen part de la figura de protecció de l’agricultura i la ramaderia del Parc Agrari del Baix Llobregat.

L’any 1998 es va crear el Parc Agrari del Baix Llobregat. Té una superfície de 2.938 ha.  Protegides entre catorze municipis.

El Parc Agrari està format pel Consell Comarcal del Baix Llobregat, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de  Barcelona, Unió de pagesos i els municipis de Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Gavà, Hospitalet, Molins de Rei, Pallejà, el Papiol, el Prat de Llobregat, Sant Boi, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Viçens dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Viladecans.

Aquesta institució vetlla  per una de les zones més fèrtils del País i promou la divulgació de valors agrícoles, patrimonials i ecològics de la zona.

Evidentment el delta sostenible no donarà feina a 200.000 persones. En canvi el delta sostenible ja dóna feina a petites empreses de nova creació de diferents sectors i a petites i mitjanes empreses de tradició agrícola i ramadera que s’estan adaptant als nous temps oferint productes cada vegada més ecològics amb el distintiu de productes frescos i de proximitat promoguts pel Parc Agrari del Baix Llobregat.

El delta del Llobregat amb criteris sostenibles també facilita l’ocupació i crea noves possibilitats: recupera valors entre les persones a través d’entitats cíviques i socials, es desenvolupen empreses que es dediquen a la recuperació i condicionament d’espais, es produeixen productes agrícoles frescos de qualitat i de proximitat, es realitzen serveis lúdics complementaris, serveis turístics, d’hosteleria, cuina típica de la zona...