[ 31.08.12 ]
Apostem pel turisme de proximitat

Des de Fundació Sigea apostem pel turisme de proximitat .

Des de Fundació Sigea portem 18 anys contribuint a la preservació i a donar a conèixer els valors dels diferents espais naturals del Delta del Llobregat i dels que voregen la ciutat de Barcelona. En els darrers anys Fundació Sigea ha treballat per ampliar la divulgació dels valors ambientals del Delta del Llobregat en el sector turístic.

Amb aquest objectiu l’any 2008 Fundació Sigea es va adherir al SICTED Sistema Integral de Qualitat Turística en Destí i així vam obtenir el distintiu de qualitat turística, promogut per la Diputació, la Cambra de Comerç de Barcelona i atorgat per la Secretaria d’Estat de Turisme, en col·laboració amb la Federació Espanyola de Municipis i províncies complint amb les bones pràctiques de guies turístics.

Els anys 2011 i 2012 hem participat en el guiatge dels “turistes de qualitat” una parella de turistes professionals que van visitar el Delta del Llobregat a peu, en carro i en Bicicleta, amb nosaltres, fins arribar a l’Espai Agroambiental on els esperava un petit tast de productes frescos de l’horta recent collits.

Aplicant criteris de sostenibilitat hem creat una oferta de turisme sostenible al Delta del Llobregat amb la creació de la marca APROPTUR, Turisme de Proximitat, amb els següents productes:

• Turisme Verd: als espais naturals del Delta del Llobregat, Parc Agrari, Parc Natural de Collserola, Parc Natural del Garraf, Riu Llobregat, Parc Forestal del Montbaig.

• Turisme Cultural: Visites als parcs metropolitans, museus i edificis històrics, rutes patrimonials.

• Turisme Actiu: Descobertes en bicicleta, Gimcanes familiars, rutes en carro.

• Turisme Esportiu: Iniciació a l’espeleologia, Rutes en bicicleta, senderisme.

• Festes agrícoles a l’Espai agroambiental dedicades a gaudir en família.

L’any 2012 hem arribat a un acord amb l’Ajuntament de Viladecans per posar en marxa el punt d’informació mòbil “Viladecans Oci i turisme” on es troben les diferents ofertes d’oci i turisme tant del mateix municipi com informació de la comarca del Baix Llobregat.

Tot aquest procés ha anat paral·lel a la formació específica dels membres de Fundació Sigea a través de la red emplea verde que promou la formació i la  creació de l’anomenat Treball Verd.

Els cursos de formació realitzats han estat: Agroecologia y turismo rural, Ecoturismo rural i finalment Educación amiental en turismo.

Des de Fundació Sigea creiem que és possible desenvolupar un model turístic sostenible que posi en valor el patrimoni natural, històric i cultural de la zona.

Aquesta dinàmica forma part del procés per desenvolupar en el territori d’un turisme  que contribueixi a preservar-lo i que ajudi a potenciar els seus valors naturals, agraris, històrics i arquitectònics.