[ 28.12.07 ]
Campanya per un Comerç Sostenible a Esplugues de Llobregat

De vegades, portar un negoci i mantenir al mateix temps unes bones pràctiques ambientals, ens pot semblar un esforç desmesurat… Però no podem perdre de vista que moltes d’aquestes bones pràctiques es tradueixen a la llarga en forma d’estalvi per al mateix comerciant!

Entre els mesos de Novembre del 2007 i Gener del 2008 l’Ajuntament d’Esplugues ha organitzat, amb el suport de la Diputació de Barcelona i la gestió tècnica de Fundació Sigea, la campanya per al Comerç Sostenible.

Aquesta campanya ha estat adreçada a 100 comerços de la ciutat, 50 dels quals ja van participar en la darrera Campanya però no van arribar a obtenir l’etiqueta verda que els certifica com a comerç sostenible.

La campanya ha estat totalment gratuita i voluntaria per al comerciant i consisteix en una enquesta inicial en la que s’avaluen les pràctiques quotidianes de separació de residus, estalvi energètic i contaminació acústica que es realitzen en el comerç en qüestió.

Juntament amb l’enquesta, hem entregat a cada comerç un tríptic informatiu sobre la recollida selectiva, així com dels diferents mecanismes d’estalvi energètic (airejadors, bombetes de baix consum, temporitzadors, etc.) i l’horari de la deixalleria.

A més a més, els convidavem a assistir al desembre a un taller formatiu d’una hora de durada, en el que mitjançant un suport audiovisual, es donaven a coneixer detalladament cadascuna de les possibilitats que poden optar per a ser un Comerç Sostenible.

La Campanya finalitza amb una segona enquesta en la que s’avaluen de nou els mateixos comerços per a poder detectar aquells canvis en els hàbits quotidians sempre encaminats cap a una millora ambiental en l’activitat comercial. A partir de la valoració d’aquesta segona enquesta, s’otorguen les “etiquetes verdes” a aquells comerços amb una activitat mínimament respectuosa amb el medi ambient.

Núria Trilla

Educadora Ambiental