[ 17.09.12 ]
Can Vidalet, del parc romàntic al parc sostenible

Edifici de Can Vidalet al s XlX

Diumenge 16 de setembre fundació Sigea va realitzar l'itinerari Can Vidalet, del parc romàntic al parc sostenible a Esplugues de Llobregat.

Aquesta activitat està organitzada per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, el museu de Ciències naturals de Barcelona, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat.

A l'actualitat l'Àrea Metropolitana de Barcelona gestiona 33 parcs inclosos a nuclis urbans, ubicats a zones  forestals, més els jardins històrics. S'encarrega del seu manteniment incloent la vegetació, el mobiliari, les instal·lacions d'aigua i de llum, els paviments  i els elements  construïts.

Una trentena de participants han descobert alguns dels racons històrics com el templet i el llac, el turonet o el safareig del parc de Can Vidalet. És el jadí històric més emblemàtic de la ciutat d'Esplugues ubicat molt a prop de la ciutat de l'Hospitalet.

En termes de sostenibilitat es va destacar la evolució de la gestió del parc així com les mesures que es porten a terme respecte al tractament dels residus, el consum d'aigua i els sistemes de rec o la  il·luminació.

La passejada va tenir una durada de dues hores.