[ 13.11.12 ]
Eficiència energètica a Esplugues de Llobregat

El alumnes del cicle superior de primària de les escoles públiques d' Esplugues de Llobregat participen en una campanya informativa sobre la eficiència energètica.

L'any 2011  es van realitzar canvis en les luminàries i sistemes de calefacció de les vuit escoles públiques del municipi  amb l'objectiu de millorar la seva eficiència energètica.

Aquests canvis formen part del compromís dels estats membres de la Unió Europea de reduir per a l’any 2020 el consum d’energia primària en un 20%.  Un 40% del consum energètic total es produeix en cases, oficines i comerços, i dos terços d'aquest es gasta en sistemes de calefacció i refrigeració.

A més de gestos bàsics, com ara tancar les portes d'espais públics quan l'aire condicionat o la calefacció estan en marxa, o situar els termòstats als nivells recomanats, hi ha sistemes per retallar el consum  d'energia als edificis fins a un 75%, amb un cost raonable.