[ 19.12.12 ]
Les Festes agrícoles a l'hivern

Fundació Sigea organitza les Festes Agrícoles al llarg de l'any , a l'Espai Agroambiental .

Les Festes Agrícoles són una proposta familiar on s'uneix el coneixement del producte fresc, el seu conreu i collita,  i un exemple tradicional de la seva elaboració.

La climatologia favorable fa que en aquest indret es puguin conrear verdures que han passat a convertir-se en protagonistes de les anomenades Festes Agrícoles.

Amb el fred, a l'horta ja estan a punt les escaroles, els espinacs, les bledes i els calçots, les carxofes.... entre moltes altres exquisites verdures .

Avui dia  les Calçotades, xatonades i carxofades són festes gastronòmiques molt populars típiques sobretot a diferents comarques on es vinculen tradicionalment amb la producció de verdures concretes.

Així, ens referim a la carxofa que es fa sobretot als terrenys del delta del Llobregat. L'escarola  per fer la xatonada a cavall entre el Llobregat i el Garraf i el calçot típic de l'Alt Camp però que també es conrea al Delta del Llobregat.

Per exemple, els calçots són una mena de cebes dolces que fetes al foc viu queden exteriorment carbonitzades i suaus en el seu interior. La salsa que els acompanya és boníssima amb alls ecalibats, nyora, ceba, bitxo per a qui li agradi una mica picant...

Bon profit!