[ 16.01.13 ]
Turisme, territori i ecosistemes

A la ciutat Suïssa de Davos , al mes de gener, es fa la segona conferència internacional sobre canvi climàtic i turisme. Allà es plantejarà com pot ajudar el sector turístic a lluitar en contra del canvi climàtic.

El subsecretari general de l’Organització Mundial del Turisme Geoffrey Lipman diu que “el repte és convèncer a la indústria turística que és necessari adaptar-se a les conseqüències de l’escalfament global i al mateix temps mitigar-les i lluitar contra la pobresa”.

El model turístic de moltes regions no ha estat gens respectuós ni amb la geografia, ni amb les cultures, ni amb els ecosistemes. A més d’això, la urgència actual és el canvi climàtic i les seves conseqüències.

El canvi climàtic està provocant problemes a moltes regions del planeta de les que no se’n escapa cap racó. Conseqüències a nivell ambiental  que repercuteixen en tots els demés nivells: geopolítica, societat, tecnologia i economia. Hem de fer memòria que, per exemple,  l’huracà Sandy ha estat el desastre més costós per a les asseguradores durant l’any 2012.

L’Organització Mundial del Turisme té l’objectiu de fomentar que l’activitat turística contribueixi al creixement econòmic, que sigui una activitat incloent i sostenible ambientalment.

Així doncs, es tracta de crear llocs i productes sostenibles que puguin competir seguint les directrius de la sostenibilitat i amb la minimització de l’impacte del canvi climàtic.

Compatibilitzar l’activitat turística amb el territori i els ecosistemes és un dels objectius de l’espai agroambiental on Fundació Sigea aposta per un model de turisme de proximitat i per la custòdia del territori. Confiem en la protecció territorial amb uns valors ambientals que donen qualitat de vida als viladecanencs i a tots els visitants que ho vulguin descobrir i així, promoure un turisme més equilibrat i harmònic amb l’entorn.