[ 09.01.14 ]
Fundació Sigea: 20 anys d'Educació Ambiental

Aquest mes de gener Fundació Sigea fa 20 anys.

La nostra societat ha avançat molt respecte a la consciència ambiental.

Escoles verdes, projectes de sostenibilitat de tota mena, els primers vehicles elèctrics, els productes ecològics.....està clar que, més que mai, el medi ambient  és a la consciència i està evolucionant. També és conegut per tots, que hi ha danys irreparables i emergències mediambientals que precisen de canvis i decisions més ràpides i que depenen dels estaments de poder.

Estem convençuts que molts individus hem ampliat el sentit cívic i ètic al davant de les variades temàtiques mediambientals. Però també hem de tenir molt present que la nostra capacitat, com a humans, de descontrolar o danyar els ecosistemes és formidable. A fundació Sigea creiem fermament  que una de les vies per a que això no passi és el coneixement i la investigació.

Aquest són els nostres objectius:

a)      Promoure i difondre activitats d'educació ambiental, educació patrimonial i educació pels valors de la humanitat.

b)      Educar per crear consciència de respecte vers a tots els membres de la nostra col·lectivitat i vers l'entorn en el que vivim.

c)      Concienciar sobre la necessitat de promoure la igualtat entre totes les persones i les diferents cultures.

d)      Difondre el concepte de qualitat de vida com aquell nivell en el que les persones gaudeixen d'una educació, alimentació, serveis sanitaris, habitatge i un entorn digne i saludable.

e)      Educar  per a la sostenibilitat entesa com aquella manera de viure una societat que preserva els recursos per a les generacions futures, buscant mitjançant el desenvolupament, una qualitat de vida justa per a tots els habitants del planeta.

f)        Educar per crear consciencia de respecte cap el patrimoni històric local.

g)       Educar per a la convivència ciutadana.