[ 31.01.14 ]
Alumnes de la Università degli Studi di Scienze gastronomiche visiten l'Espai Agroambiental del delta del Llobregat

Aquest mes de gener un grup d'estudiants de Università degli Studi di Scienze gastronomiche  van visitar l'Espai Agroambiental del delta del Llobregat.

La Universitat de Ciències Gastronòmiques , fundada en 2004 per la comunitat internacional sense ànim de lucre Slow Food en col·laboració amb els italians regions de Piemont i Emília-Romanya , és una institució privada sense finalitats de lucre reconeguda ministerialment.

El seu objectiu és crear un centre internacional de recerca i educació pels quals treballen en la renovació dels mètodes de cultiu, la protecció de la biodiversitat, i la construcció d'una relació orgànica entre la gastronomia i la ciència agrícola .

El resultat és una nova figura professional - el gastrònom - especialitzada en la producció, distribució, promoció i comunicació d'aliments d'alta qualitat. Gastronomes són la propera generació d'educadors i els innovadors, editors i radiodifusors multimèdia, comercializadors de productes fins, i els gerents dels consorcis, les empreses i les empreses de turisme.

Estudiants UNISG, procedents de tot el món, realitzen experiències dinàmiques en la producció artesanal i la industrial d'aliments, gràcies a l'educació complementària, tant en la ciència i les humanitats, la capacitació sensorial i l'aprenentatge pràctic durant els viatges d'estudi (seminaris de camp) en els cinc continents.

En aquesta ocasió van realitzar un recorregut pel Parc Agrari del Baix Llobregat visitant l'explotació d'agricultura ecològica "Les MARINES" i "L'ESPAI AGROAMBIENTAL DEL DELTA" a VILADECANS.

A l’ ESPAI AGROAMBIENTAL, van degustar productes típics de l'horta de Viladecans com el calçot, la carxofa i el xai ecològic.