[ 20.11.08 ]
SORTIDES GUIADES EN FAMÍLIA

El diumenge 16 de novembre de 2008, es va realitzar l’excursió al Turó del Fanxó dins del programa de Sortides Guiades en Família que proposem un cop al mes des de Fundació Sigea.

Aquestes Sortides Guiades en Família tenen l’objectiu de difondre els valors naturals d’alguns dels espais més emblemàtics del Baix Llobregat com els Parcs de la Serralada Litoral, El delta del riu Llobregat, el Parc Agrari, etc.

El Turó del Fanxó és un petit cim del massís del Garraf ubicat al municipi de Castelldefels en un entorn de vistes privilegiades. Aquest itinerari es va realitzar amb el suport de l’Ajuntament de Castelldefels i del Centre d’activitats Ambientals de Cal Ganxo.

El punt de partida de l’itinerari es troba al centre d’activitats ambientals de Cal Ganxo, centre municipal on es realitzen activitats d’educació ambiental i a la vegada és un dels centres d’informació del Parc Natural del Garraf.

La sortida va ser tot un èxit de participació amb més d’una trentena de persones entre adults, nens i nenes.

En el recorregut es va descobrir la hidrogeologia del Garraf càrstic, la vegetació, la fauna, els usos del sòl en aquest entorn i els valors paisatgístics.

Amb el mateix esperit de descoberta us animem a participar en la propera sortida el pròxim diumenge 14 de desembre de 2008, de les 11 hores fins les 13 hores, al Parc Agrari del Baix Llobregat on descobrirem l’agricultura al Delta i la vall baixa.