[ 10.11.15 ]
Es comença la restauració de la pedrera de Begues

Al municipi de Begues, han començat les obres de restauració de l'espai natural afectat per la pedrera Montau ll.

Es tracta d’un total de 16,72 hectàrees en els límits de l’espai de la Xarxa Natura 2000 que recuperaran el seu aspecte natural després de repartir les terres i els àrids propis de la pedrera per aconseguir un relleu final on es plantaran espècies autòctones del Garraf, a més d’efectuar hidrosembres.

Ja durant el mes d’octubre es van realitzar els aixecaments topogràfics dels terrenys que caldrà restaurar i que es farà sense utilitzar materials externs.

Ara, el que començarà serà el procés de moviment de terres per aconseguir el relleu final en un període d’entre dos i tres mesos.

Immediatament després es realitzarà les plantacions i sembres d’espècies vegetals, fase que hauria d’estar enllestida a la primavera del 2016.

Durant els dos anys següents es realitzaran treballs de manteniment per adequar definitivament el terreny a l’actual Xarxa Natura 2000.