[ 23.12.15 ]
Aprovat el pla director urbanístic del Delta del Llobregat

La Comissió de Política Territorial i Urbanisme de Catalunya va aprovar, fa uns dies, el Pla Director Urbanístic del Delta que afecta a 702 hectàrees dels municipis de Sant Boi de Llobregat, Viladecans i Gavà.

Segons la conselleria de Territori i Sostenibilitat, el PDU busca desbloquejar expectatives de desenvolupament urbanístic en aquesta zona on encara quedaven hectàrees classificades com urbanitzable no programat. En aquest sentit, el PDU incrementa en un 40% els sòls agrícoles i els espais lliures gràcies precisament a la nova delimitació de zones forestals i agrícoles.

Es pot dir, així, que el Parc Agrari creix oficialment en 148 hectàrees: “S’ha aconseguit preservar un parc agrari realment valuós pel seu interès ambiental i capacitat productiva mitjançant la important desclassificació de sòl urbanitzable que generava expectatives infundades i molta especulació”, ha dit el conseller en funcions de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila.

D’altra banda, el PDU delimita cinc sectors per a l’activitat econòmica, que sumen 156 hectàrees. En concret, es tracta dels sectors Llevant i Antic Hiper de Sant Boi de Llobregat; el sectors de Can Sabadell i de Serral Llarg, a Viladecans; i el sector dels Joncs a Gavà. Aquests sectors queden definits per usos industrials, hotelers, turístics, esportius, logístics, terciaris, d’oficines i residencials. En contra, es desclassifiquen 121 hectàrees (un 18% del total del PDU).