[ 19.01.16 ]
Espècies exòtiques al Delta del Llobregat

Protegir la biodiversitat és fonamental. El Delta del Llobregat és un espai on trobem moltíssimes espècies invasores de tota mena.

Només cal passejar amb una mica d'atenció i observareu el cranc de riu americà i la tortuga de florida corrent per les rieres, canals i regs; el plomall de la pampa formant prats en conreus abandonats, el mosquit tigre que pica des del mes de març fins ven entrat el mes d'octubre, i com no, la cotorreta de pit gris, entre molts d'altres.

Cada vegada trobem més espècies introduïdes de llocs de fora de la seva distribució natural.

Provoquen greus problemes i són la segona causa de destrucció de la biodiversitat.

Hi ha espècies exòtiques invasores en tots els grups, animals, plantes, fongs i microorganismes. Poden causar un gran dany a les espècies natives en competir amb elles per menjar, nutrients, aigua, en la propagació de malalties, provocant canvis genètics, o interrompent diversos aspectes de la cadena alimentària i el medi ambient físic.

S’han identificat en els ecosistemes catalans 939 espècies exòtiques, dos tercis de plantes, la resta animals i algues. 110 es poden considerar com a invasores. La majoria d'aquestes invasores es troben a les regions metropolitanes i a les zones litorals.

Aquí podeu consultar el catàleg Les espècies exòtiques

El dijous 28 de gener de 2016 hi ha la presentació d'una APP per a mòbils: IASTracker que permet identificar espècies exòtiques invasores (IAS, del seu acrònim en anglès) en el territori a partir de la comparació de l’espècie a les imatges i continguts de l’aplicació.

Les espècies exòtiques invasores empobreixen la biodiversitat global: una APP per localitzar-les”  és una jornada que organitza l'Institut Cartogràfic de Catalunya ICC. A la Sala d'Actes de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, al Parc de Montjuïc de Barcelona en horari de les 9: a les 11:50 hores.