[ 23.02.16 ]
Acció a les dunes híbrides de la Murtra de Viladecans

El passat 13 de febrer Fundació Sigea vam realitzar el monitoratge per a un grup de voluntaris del grup ecologista de Viladecans Terra i sal.

L'actuació va consistir en extreure plantes invasores de les dunes híbrides de la Murtra.

llavors de Xanthium

Les dunes són un element de protecció clau del front litoral on hi viuen plnates molt peculiars i animals. Són un sistema dinàmic que interactua amb el vent i la dinàmica litoral,i sobretot amb els milers de persones que les visitem sobretot a l'estiu.

En els darrers anys s'ha desenvolupat un projecte de recuperació dels espais dunars a les platges metropolitanes.

A Viladecans per exemple,  a la platja de la Murtra, es va dur a terme la un projecte que va finalitzar l'any 2014, que va incloure la recuperació dunar, la creació d'una petita bassa d'aigua del freàtic i la conservació d'un petit espartinar, comunitat vegetal molt escassa a tot el Delta del Llobregat.