[ 16.11.16 ]

Del 15 al 20 de novembre celebrem la setmana de la ciència!

A Viladecans l'organitza la xarxa d'innovació educativa i hi ha un programa d'activitats molt variat www.xieviladecans.cat

Aquest any la Setmana de la Ciència està dedicada a l'any de les llegums declarat aquest 2016 per la FAO.

Des de Fundació Sigea us convidem a participar al taller de llegums el proper dissabte 19 de novembre de 2016 en horari de les 11 a les 13 hores.

Aquest taller té els següents objectius:

• Conèixer la importància dels llegums com aliments complerts que nodreixen a gran part de la humanitat.

• Descobrir que els llegums són una alternativa assequible a les proteïnes d’origen animal, ideals per a millorar la dieta.

L’activitat consta d’un itinerari per conèixer diferents conreus de lleguminoses que estem cultivant a la finca de l’Espai Agroambiental de Viladecans, i d’un taller de llegums a l’aula de camp del mateix espai.

L’itinerari

Es tracta d’un recorregut d’una hora aproximadament en el que introduïm el conreu de les lleguminoses,sembra, reg, rotació de conreus, possibles plagues, els usos a l’agricultura com cultius que enriqueixen el sòl,...

El Taller

1. Joc de descoberta de les llegums

L’activitat s’inicia amb una exposició senzilla de diferents mostres de llegums. A través d’un joc els participants aniran descobrint diferents aspectes d’aquestes i quina característica en destaca de cadascuna.

Hi haurà  quatre sobres d’informació sobre les mostres, història i origen, consum, curiositats i receptari d’aquí i d’allà.

1. Ens fem un arrelant

En acabar el bloc de coneixement els participants realitzaran una pràctica per fer un arrelant naturat a partir de llenties. A més cadascú s’endurà un test amb un esqueix de sàlvia cap a casa per poder  practicar.

Diumenge 20 de novembre, si ho preferiu us podeu apuntar al GEOCACHING a l'espai Muntanya de Viladecans on descobrireu arbres centenaris, i elements de l'agricultura de secà a les nostres muntanyes.

Les inscripcions als actes s’han de fer a:

Fundació Ciutat de Viladecans
C/ de l’Antiga Riera, 8 | 08840 Viladecans | T. 936 470 055 |
A /e: fundvila@fundacioviladecans.cat | www.viladecans.cat/xie | www.viladecans.cat.