[ 16.12.16 ]

Al mes de novembre d'aquest 2016 que ja s'acaba, es va presentar el llibre La flora vascular del Delta del Llobregat.

Aquest projecte va néixer l'any 2000 amb l'objectiu de catalogar  i cartografiar la distribució de totes les espècies de plantes superiors del delta del Llobregat.

El llibre constitueix una referència valuosa per a estudiosos i interessats, així com una eina pràctica per als gestors del territori; alhora, posa el delta al nivell dels espais naturals més ben estudiats del país i contribueix a la seva valoració científica.

Autors: González Rodríguez, Valentín ; Hoyo Pastor, Rafael del ; Seguí Guinovart, Josep Maria ; Valverde Martínez, Andrés

<h5>Flora vascular del Delta del Llobregat</h5>Data d'edició: 2016
Descripció física: 509 p. : il·l. col. ; 24 cm
Entitats: Institut d'Estudis Catalans. Institució Catalana d'Història Natural
ISBN: 978-84-9965-322-8
Col·lecció: Treballs de la Institució Catalana d'Història Natural ; 18
Editorial: IEC

Resum

La Flora vascular del Delta del Llobregat recull un catàleg florístic extens que eleva a 1.137 el nombre de tàxons vasculars del Delta, més que els trobats al delta de l'Ebre o als aiguamolls de l'Empordà. Cada espècie va acompanyada d'una petita descripció de l'hàbitat que ocupa i del seu grau de raresa al Delta. Destaca, però, la cartografia sistemàtica i detallada de cada tàxon (en quadrats UTM d'1 x 1 km), que confereix a l'obra un valor especial per a tècnics i gestors. Aquest catàleg va, a més, acompanyat d'una revisió de les comuniats vegetals del Delta que posa al dia i amplia considerablement l'esquema sintaxonòmic desenvolupat pel doctor Bolòs al seu Paisatge vegetal barcelonès (1962). Acaben d'arrodonir el llibre una introducció completa del medi físic i humà del Delta i una síntesi de la seva flora, en la qual es destaquen els elements de més interès per la conservació. També conté un recull molt acurat del nombròs continent de plantes exòtiques que caracteritza el Delta i que exerceix una pressió notable sobre la seva biodiversitat.