[ 22.05.09 ]
Salvem el Fartet!

Salvem el Fartet

Al mes de maig es va fer la Festa del  fartet a la Reserva Natural del Remolar i les Filipines. Hi van participar un 175 alumnes de Cicle Superior de Primària de les quatre escoles: Ceip Can Palmer i Ceip Dr. Fleming de Viladecans, Ceip Charles Darwin del Prat i l’escola Ventòs i Mir de Badalona.

Els alumnes d’aquestes escoles han mantingut durant uns mesos un aqüari a l’aula amb un grup de fartets i han pogut fer-ne el seguiment cria en captivitat.

El fartet és un peix de mida petita que sols viu en llacunes litorals del mediterrani de la península ibèrica, freqüentment en aigües d’una elevada salinitat. La seva alimentació d’invertebrats aquàtics contribueix al control de les larves de mosquits.

La destrucció del seu hàbitat i la competència amb espècies introduïdes l'han portat fins a la seva desaparició de molts dels espais on vivia.

El programa del fartet està desenvolupat  pel el Consorci del Delta del Llobregat. Inclou la millora de l’hàbitat, la reproducció d’aquesta espècie en captivitat i la seva reintroducció en diferents indrets del delta del Llobregat. Compta amb l’autorització i col·laboració del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat i l’assessorament de la Sociedad de Estudios Ictiológicos.

Fundació Sigea ha participat en el disseny de la unitat didàctica i en el disseny realització del joc del fartet.