[ 08.11.09 ]
Itinerari per l'estany de la Murtra i la pineda de la Mallola de Gavà

El diumenge 8 de novembre de 2009, Fundació Sigea va acompanyar a un grup de participants per l’estany de la Murtra i la pineda de la Mallola de Gavà, amb l’objectiu de conèixer un altre espai natural del Delta del Llobregat al municipi de Gavà.

L’estany de la Murtra és una llacuna d’unes 22hectàrees de superfície. Aquesta zona humida es troba delimitada per la carretera C-246 (autovia de

Castelldefels) pel sud; per l’Estació depuradora d’aigües residuals de les poblacions de Gavà i Viladecans i de diverses indústries, per l’est; i per

una pineda de pi pinyer i conreus, per l’oest.

És una zona humida vinculada a la dinàmica fluvial del riu Llobregat. L’estany havia estat una antiga desembocadura del riu.

La qualitat de l’aigua i el potencial ecològic de l’espai estan molt condicionats per les infraestructures del seu entorn.

Dins del Parc Agrari del Baix Llobregat, és una de les zones més importants de desguàs de Gavà cap el mar. Aquesta àrea està documentada des de l’edat Mitjana.

A l’estany de la Murtra s’hi han observat espècies de gran significació ecològica.

L’ajuntament de Gavà sembla que té la intenció d’incorporar-se al Consorci del Delta. Amb aquest fet, l’espai ben segur milloraria les seves condicions per a les visites tal i com ja ho han fet d’altres municipis com Viladecans amb l’estany del Remolar o El Prat amb Cal Tet.

Organitza