[ 27.10.09 ]
El cultiu de la vinya

El 27 d’octubre de 2009 es va estrenar la unitat didàctica  El cultiu de la Vinya  amb els alumnes del Cicle Superior d’Educació Primària, del Ceip Els Pins de Castelldefels.

Aquesta unitat didàctica té l’objectiu de descobrir el cultiu tradicional  de la vinya i la influència d’aquesta activitat en el paisatge i la geografia del Parc Natural del Garraf.

A l’aula els alumnes descobreixen alguns dels oficis vinculats al món de la vinificació: ampelògraf,  enòleg, sommelier, tastador, recol·lector, etc.

A la vinya de La Guixera, on a la primavera de 2009 es va recuperar una petita part de la vinya a través d’un camp de treball, els alumnes coneixen diverses varietats de ceps, les feines del camp, la cura de les vinyes, les malalties que les poden afectar, el tractaments,...