[ 18.12.09 ]
Curs d'Informadors ambientals a Sant Just Desvern

L’1 de desembre de 2009 fundació Sigea va iniciar el curs d’Informadors ambientals en matèria de residus a Sant Just Desvern.

Aquesta  és una iniciativa municipal en la que a través d’un curs de formació ocupacional s’ha format a quatre informadors ambientals amb l’objectiu de realitzar una campanya per reforçar i augmentar encara més, la recollida selectiva d’escombraries al municipi.

El curs ha tingut una duració de 50 hores teòriques en les que també s’han realitzat visites a tres instal·lacions ambientals.

La primera visita es va realitzar a l’Ecoparc de la zona Franca de Barcelona on  hi arriba la brossa del contenidor  gris de la resta  i del contenidor marró de la matèria orgànica.

Allà es van conèixer els diferents processos a través dels quals s’aprofiten aquestes deixalles. Els residus orgànics es transformen en compost, un adob que segons la qualitat que s’obté es fa servir per agricultura  i jardineria o bé per reomplir espais que necessiten ser restaurats.

També es va visitar la deixalleria de Sant Feliu de Llobregat. Aquesta és una de les vuitanta deixalleries distribuïdes per tot el territori a municipis de més de 5.000 habitants.

L’última visita va ser al Dipòsit Controlat de la vall d’en Joan, l’Abocador de residus del Garraf. A l’actualitat es troba  en procés de restauració.

62 Ha el converteixen en un gran abocador on des de 1974 fins el 31 de desembre de 2006 s’hi ha dipositat els residus domèstics de bona part de Barcelona i àrea metropolitana.

Els informadors ambientals realitzaran visites a habitatges i comerços de la ciutat per animar a tothom a seguir fent la recollida selectiva per millorar el reciclatge. També informaran dels serveis de les diferents deixalleries i realitzaran inspeccions de contenidors.