[ 10.12.09 ]
Itineraris pel Patrimoni Històric de Viladecans

Fundació privada Sigea  ha iniciat novament aquest curs el programa Itinerari pel patrimoni de Viladecans.

Aquest Itinerari està subvencionat pel Departament de Patrimoni Cultural de l’Ajuntament de Viladecans.

El dia 10 de desembre van participar una trentena alumnes de 1r Cicle de l’ESO, de l’IES Teide de Viladecans.

Aquests són alguns dels objectius de la unitat didàctica:

• Conèixer el patrimoni històric de Viladecans, adquirint una actitud de respecte i estima vers la ciutat i la seva història.
  • Conèixer la periodicitat del temps històric. Entendre i aplicar el sistema per mesurar-lo i comprendre la utilitat d'aquesta ordenació. Conèixer els trets més característics de cada etapa.
  • Analitzar els factors de continuïtat i de canvi dels fenòmens urbanístics i demogràfics, observant l'estructura urbanística de Viladecans i la seva evolució. Veure les diferents formes d'ocupació del territori.
  • Analitzar com era la vida quotidiana en altres temps i explicar les condicions de vida en les diferents etapes de la història.
  • Utilitzar els diferents mètodes d'estudi en relació al coneixement històric.
  • Valorar positivament la importància de les activitats de recuperació del patrimoni.

La ruta s’inicia a l’ermita de la Mare de Déu de Sales, al lloc on també es va descobrir l’antiga Vil·la romana de Sales, es continua pel torrent Fondo, la Torre Roja, l’avinguda de la riera de Sant Climent, la Torre Modolell i la torre del Baró i es finalitza a Can Amat.