[ 27.12.09 ]
Curs de Conceptes bàsics del Delta del Llobregat

Els dies 21, 22, 23 de desembre de 2009 educadors de Fundació Privada

Sigea van assistir juntament amb més educadors d’altres entitats, al curs de conceptes bàsics sobre els espais naturals del Delta del Llobregat i els seus valors naturals.

El Delta del Llobregat es troba a pocs quilòmetres al sud de Barcelona, a cavall entre les comarques del Baix Llobregat i el Barcelonès. Fa uns 2.300 anys el mar es va estabilitzar tal i com el coneixem avui i començà la formació del delta actual. El territori que avui és el Delta havia estat una badia marina poc fonda on desembocava el riu Llobregat i estava delimitada per les muntanyes del Garraf i de Collserola.

Es va explicar la formació del delta, la geologia, hidrologia, climatologia, els espais Naturals protegits, la vegetació, la fauna sobretot les aus, així com projectes que ha posat en marxa el propi consorci com la reproducció en captivitat del fartet amb la col·laboració d’alumnes de cicle superior d’escoles públiques del Prat i Viladecans.

El curs es va desenvolupar a les instal·lacions  de Cases d’en Puig, al Prat de Llobregat.

Néstor Úrios, Tècnic d’ús públic i educació ambiental del Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat va impartir  el curs. També hi va participar el senyor David  Segarra, que és editor del portal Recerca en Acció.