[ 21.01.10 ]
Visitem l'Ajuntament curs 2010

Visitem l’Ajuntament és un programa de visites que té l’objectiu de conèixer l’organització municipal.

Està adreçat als alumnes del Cicle Mitjà de l’Educació Primària de les escoles de Viladecans. En aquest cicle educatiu hi ha programat l’estudi de l’organització municipal.

Aquesta activitat té una fase prèvia en que un educador de Fundació Sigea visita l’escola  i realitza un passi de diapositives per donar a conèixer les àrees i alguns departaments de l’Ajuntament. La intenció de la fase prèvia és que els alumnes facin preguntes centrades en temes concrets, sobre qüestions de la ciutat o la mateixa organització municipal.

L’Ajuntament de Viladecans s’estructura, a partir de la direcció de l’alcalde president de la Corporació, en set àrees de gestió que integren el conjunt d’equips i persones, així com els procediments i serveis de gestió municipal:

·        Alcaldia

·        Serveis personals

·        Medi Ambient i Ciutat sostenible

·        Espai Públic

·        Planificació Territorial

·        Economia i gestió Interna

·        Promoció de la ciutat

Tots els divendres l’alcalde Carles Ruiz reserva un espai del seu temps als nens i nenes de Viladecans. A cada escola se li assigna una data de visita.

L’activitat s’inicia al davant de l’edifici de Can Modolell. Casa reformada el 1892 on hi ha ubicat el despatx de l’alcalde. Els alumnes visiten el pati interior, la sala de la junta de govern local tot contemplant les decoracions d’estil modernista.

També visiten el pati de l’edifici de la Torre del Baró edifici medieval restaurat i estudiat a la dècada dels anys 80 del segle XX, on fins l’any 2009 es van celebrar els plens locals i els casaments civils a la segona planta.

La novetat d’enguany és la visita a la nova i moderna sala de plens ubicada al local del carrer major.

L’any 2009 van participar en el programa un total de 648 alumnes.

Si voleu veure el vídeo de l'inici d'aquest nou curs, feu clic a la imatge següent.