[ 23.04.10 ]
L'IES Alzina va visitar la Reserva Natural del Remolar-Filipines

Dilluns 19 i Dimarts 20 d’Abril l’IES Alzina de Barcelona va realitzar una visita a la Reserva Natural del Remolar i les Filipines.

Aquesta activitat té l’objectiu de conèixer els estanys litorals, les maresmes i la platja.

L’itinerari inclou la visita a la platja de Viladecans, i les zones de la reserva del Remolar com l’aguait de la bassa dels pollancres i la maresma.

En aquesta ocasió fundació Sigea ha proposat al grup participar a través de la web de Recerca en Acció en una activitat d’anellament d’aus que realitza personal científic de l’ICO, l’Institut Català d’Ornitologia.

L’Anna va ser l’ornitòloga d’explicar com es realitzen els anellaments de les aus des que un encuriosit francès posés una primera anella a una oreneta amb un escrit que informava que aquell ocell passava la primavera a casa seva, a França.

La sorpresa va venir amb l’oreneta a la següent primavera quan el mateix senyor va observar que l’oreneta duia un paperet nou que deia: aquest ocell passa l’hivern a l’Àfrica.

A partir d’aquí s’inicia l’estudi de les aus migratòries i a l’actualitat es centralitzen totes les dades a nivell de l’estat espanyol al ministeri de medi ambient.

Els alumnes van observar diferents tipus d’anelles i posteriorment van completar una fitxa d’anellament amb en Joan, un altre ornitòleg de l’ICO, Institut Català D’Ornitologia.

Amb ell van veure, l’espècie capturada, com s’anota la zona, el mètode de captura, hora, l’edat, com es mesuren les ales, com es pesen els ocells capturats, van valorar el greix.... etcètera.

Finalment es va mostrar als alumnes una instal·lació de xarxa de captura i els alumnes van observar com amb molta cura s’agafaven els exemplars per fer-los el seguiment.