[ 19.04.10 ]
Sortides en família: El castell d'Eramprunyà

Diumenge 18 d’Abril es va realitzar a Gavà, l’itinerari pel massís del Garraf des de l’ermita del s.Xlll de Bruguers fins el Castell de l’Eramprunyà.

Un recorregut en un dia especial en el que cap avió passava pel cel del Delta del Llobregat. Aquest fet ha estat provocat pel tancament durant unes hores de l’aeroport del Prat a causa del núvol de cendres volcàniques provinents d’un volcà en erupció a Islàndia.

Els participants, provinents  de l’Hospitalet i Viladecans han realitzat el trajecte per l’alzinar i els gresos vermells de l’indret.

A l’inici de l’itinerari un cartell adverteix del tancament del recinte del castell per la realització d’actuacions urgents de recuperació d’aquest malmès patrimoni.

El castell no ha estat mai excavat arqueològicament. Sembla que el recinte de pedra es va construir al voltant del segle X.

Apareix documentat l’any 957 i la seva jurisdicció comprenia els municipis actuals de Sant Climent de Llobregat, Begues, Castelldefels, Gavà, Viladecans, Part dels de Sitges i d’Olivella.

L’Ajuntament de Gavà compra el recinte l’any 2008.