[ 29.05.10 ]
Els Reguerons zona ZEPA a Viladecans

Visita a Els Reguerons

El dia 9 de maig de 2010 fundació Sigea va realitzar la Jornada de descoberta organitzada pel Consorci per a la Protecció i la Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat.

Aquesta activitat forma part del l’agenda d’activitats de la Primavera als Espais Naturals del Delta del Llobregat.

El punt de trobada va ser a l’estació de RENFE de Viladecans a les 11 hores.

Els Reguerons, a l’actualitat, formen part  dels espais protegits al delta del Llobregat.

Es tracta d’una zona humida ubicada a la plana deltaica de Viladecans al Parc Agrari.

Antigament eren terrenys agrícoles on el canals de reg portaven aigua als conreus de regadiu.

Té una extensió de 37,45 hectàrees.

L’any 1994 va ser declarat per la Generalitat de Catalunya com  a zona ZEPA (Zona d’Especial Protecció per a les Aus) que és una categoria de protecció dels països de la Unió Europea per a zones que tenen especial rellevància per a la conservació de l’avifauna amb amenaces d’extinció.

Així, els estats estan obligats a realitzar actuacions per conservar les condicions mediambientals requerides pel descans, alimentació i reproducció de les aus.

Els Reguerons són un exemple on trobar diferents ambients del Delta del Llobregat.

Igualment, és molt important la diversitat faunística sobretot el grup de les aus (ardeids, anàtides, rapinyaires....)