[ 02.09.10 ]
L'ofici de Pagès al Parc Agrari del Baix Llobregat

Durant el mes  de juliol un dotzena de nens i joves van participar al camp de treball-aprenentatge organitzat pel Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat i realitzat per Fundació Sigea a les instal·lacions de la masia Can Comas, ubicada al El Prat i que és la seu del Parc Agrari del Baix Llobregat.

El centre d’interès ha estat l’Ofici de Pagès. L’objectiu és descobrir l’agricultura tradicional al delta del Llobregat i la producció integrada així com algunes tècniques de l’ecològica.

Les activitats han estat desenvolupades a l’hivernacle, a l’arboretum amb la supervisió dels pagesos experts, en Josep i en Mikel, als marges, al camp i a l’aula.

L’hivernacle ha estat l’espai més dificultós per a tots els participants, sobretot,  la primera quinzena doncs ens va acompanyar una forta calor d’estiu.

Una de les activitats més esperada per tots ha estat regar, dos cops per setmana, amb l’aigua del Canal de la Dreta del Riu Llobregat.

S’han realitzat tallers de cuina, amanides, galetes i pinxos de fruita. Gairebé a diari cada participant s’ha endut la cistella de verdures o bé de fruites cap a casa collides per ells mateixos.

Va ser molt especial el dia què en Paulino, home  de camp, ens va ensenyar a fer un cistell tradicional.

Els alumnes han vist els danys que provoquen els insectes plaga i han experimentat diverses tècniques de control biològic.

S’han realitzat excursions pel riu Llobregat i per les masies properes.

Hi ha hagut temps, després de la feina, pel joc, el bany, fins hi tot pel teatre.

Ara és temps de collir per preparar i millorar la propera producció.