[ 02.09.10 ]
Acord de custòdia agrària del territori a Viladecans

El 27 de Febrer de 2010 Fundació Sigea va signar amb un propietari agrícola de Viladecans un acord de custòdia agrària del territori, mitjançant un contracte de conreu en la modalitat de millora ambiental de la finca.

La durada de l’acord és de set anys, renovable.

L’objectiu de la custòdia del territori és la conservació i el bon ús dels valors i dels recursos naturals, culturals i paisatgístics.

Aquesta finca està ubicada al paratge dels Reguerons, al terme municipal de Viladecans dins el lloc corresponent a l’antiga jurisdicció medieval de l’anomenada Quadra Burgesa.

La finalitat d’aquest acord és donar continuïtat a l’activitat agrícola d’aquesta finca que compta amb una superfície d’1 Ha,  amb cultius tradicionals del Delta del Llobregat i tècniques de producció ecològica; i esdevenir un espai per a l’educació agroambiental, el turisme verd i la promoció dels productes hortofrutícoles locals.

Des del mes de febrer fins l’agost de 2010 s’ha organitzat la distribució de conreus, s’ha condicionat la terra, s’han plantat fruiters, sembrat lleguminoses per millorar la fertilitat del sòl i s’han fet els conreus de primavera-estiu.