[ 26.10.10 ]
La fàbrica del sol al Parc Agrari

El diumenge  24 d’octubre de 2010 Fundació Sigea va realitzar l’itinerari al Parc Agrari del Baix Llobregat .

L’activitat es va desenvolupar de les 10 del matí fins les 13 hores a la masia Can Comas i al seu entorn. Actualment aquesta masia acull les oficines tècniques del Parc.

A la visita  van assistir una quarantena de participants. L’activitat va ser organitzada pel centre d’educació ambiental de Barcelona: la fàbrica del sol dins la variada oferta d’activitats de la seva programació.

El motiu de la seva visita va ser conèixer amb més detall on i com es produeixen les hortalisses i fruites.

El Parc Agrari cerca un equilibri entre el processos ecològics, socials i econòmics.

Els participants van conèixer l’entorn del Delta del Llobregat i la Vall Baixa des del camí del riu, van visitar el canal de la dreta del riu Llobregat, l’Arborètum i l’horta pedagògica de Can Comas. També van descobrir la producció integrada i els depredadors naturals com a fauna beneficiosa en l’agricultura.

El Parc Agrari reuneix la biodiversitat pròpia de l’espai agrari com són els camps de conreu, els marges, i les corredores i la de l’espai fluvial amb el riu i les zones humides i als municipis més propers a la costa hi ha les pinedes litorals  i les dunes de sorra.