[ 13.12.10 ]
L'IES Icària de Barcelona visita L'Agricultura al Delta del LLobregat

El passat 3 de desembre L’IES Icària de Barcelona va realitzar la visita als planters Gusi de Viladecans i la zona agrícola d’aquest municipi inclosa dins el Parc Agrari del Baix Llobregat.

Un total de 90 alumnes de tercer de l'ESO van visitar les instal·lacions on van poder observar un planter mecanitzat, la zona d’hivernacles i l’agricultura tradicional al Delta del Llobregat.

GUSI PLANTERS, SL és una societat empresarial d’origen familiar dedicada

inicialment a la producció d’hortalisses fresques que eren comercialitzades al mercat de Barcelona.

Amb els anys ha anat evolucionant vers a la conformació d’un potent grup dedicat a l’obtenció de productes d’alt valor afegit. La seva activitat es concentra en la producció pròpia de planters d’espècies hortícoles i ornamentals que distribueix

arreu de l’Estat i a diferents països de la Unió Europea.

Amb l’objectiu de proveir els mercats de l’hemisferi Sud, GUSI PLANTERS, SL també

participa en una altra empresa de producció de planters situada a Austràlia. Igualment, forma part d’un grup industrial dedicat a la construcció de maquinària especialitzada en la producció de planters.

En l’aspecte tecnològic, cal destacar el seu sistema de gestió de la producció que permet comandar les maniobres del reg, fertilització i ventilació de forma centralitzada mitjançant dispositius informàtics desenvolupats per la mateixa empresa.

L’activitat va continuar pels camps de conreu de Viladecans fins arribar a l’Espai Agroambiental del Delta del Llobregat en el què els participants van descobrir algunes tècniques de producció integrada i ecològica.