[ 17.12.10 ]
Projecte de recuperació d’hàbitats per amfibis a la zona agrícola del Delta del Llobregat

Fundació Sigea posa en marxa l’actuació de recuperació d’hàbitats per amfibis en l'àmbit del Parc Agrari del Baix Llobregat al corrredor biològic Reguerons-Remolar (ZEPA i Xarxa Natura 2000),  en el Delta del Llobregat.

Aquesta actuació compta amb el suport del Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino a través de la Xarxa de Custòdia del Territori en el marc del projecte Espai Agroambiental del Delta del Llobregat.

En una primera fase es realitzarà l’estudi de la Batracofauna de la zona en col·laboració amb el programa SARE (Seguimiento de Anfibios y Reptiles de España) de la Sociedad Herpetológica Española.

Aquest ajut permetrà, en una primera intervenció, la recuperació i condicionament de les valls que voregen la finca situada en el corredor biològic entre Reguerons i Remolar , a Viladecans.

Hi ha programades les següents actuacions:

1.      Augmentar la profunditat dels valls i crear petites basses intermèdies que facilitin el reg agrícola i el drenatge i siguin un espai per afavorir la reproducció i el refugi d’amfibis en cas de reducció del nivell freàtic.

2.      Desherbar mecànicament un dels marges i mantenir amb canyís permanent l’altre.

3.      Plantar bogues al mig del vall inundat.

Aquesta actuació es complementarà amb la creació d’unitats didàctiques dintre dels programes d’educació ambiental de Fundació Sigea amb l’objectiu de protegir i divulgar la importància dels hàbitats aquàtics i les espècies de fauna que hi depenen.