PATRIMONI NATURAL
>> Patrimoni
[ 22.03.13 ]

La Fira de Sant Isidre a Viladecans

La primera edició va tenir lloc l’any 1970 i va començar com una exposició de productes del camp i maquinària agrícola. Al llarg dels anys, la Fira, sense perdre els seus orígens, ha anat acollint els nous sectors econòmics i socials de la ciutat i ampliant els seus espais i activitats.

La Fira s’ubica al Cúbic i al Parc de la Marina i acull l’espai municipal, el concurs-exposició de fruits del camp, organitzat per la Cooperativa Agrícola, així com diverses exposicions i serveis. Actualment, hi participen més de 165 expositors comercials, entitats ciutadanes i institucions.

Els visitants també hi poden trobar activitats d’animació infantil, tallers, el Saló de la Moda Vilademoda o la Mostra d’Entitats Ciutadanes, entre d’altres coses.

La Fira d'Espàrrecs de Gavà

La primera edició de la que avui coneixem com la Fira d'Espàrrecs es va celebrar el 22 de maig de 1932 i va néixer com un Concurs Exposició d'Espàrrecs on els pagesos volien mostrar un producte autòcton que només es cultiva als camps situats a les Sorres de Gavà.

Durant la dècada dels anys 30, el cultiu de l'espàrrec blanc va tenir el seu moment d'esplendor i la producció en aquesta època passava les sis mil tones anuals.

La transformació econòmica que ha experimentat Gavà s'ha reflectit a la Fira. Alhora que conserva la seva vessant agrícola, element identificatiu d'aquesta mostra amb les paneres artístiques amb produtes del camp i els lots d'espàrrecs, ha anat incorporant altres sectors com el comercial i el gastronòmic.

El recinte firal, al entre de la ciutat, està format per la plaça de Jaume Balmes, el carrer de Sant Pere, el carrer de Martí l'Humà i el pavelló Jacme March, en connexió amb el principal eix comercial de la ciutat, l'eix de centralitat Rambla-Illa del Centre i zona de vianants. A més, durant els dies de Fira i les setmanes anteriors i posteriors se celebren diverses activitats lúdiques, culturals i de promoció de l'activitat econòmica del municipi.

La Fira de la Puríssima a Sant Boi

La Fira de la Puríssima anuncia l'arribada del Nadal a Sant Boi de Llobregat.

Fa 66 anys que és la festa major d'hivern de la ciutat, i per això hi ha representats tots els àmbits de la ciutat.

Els protagonistes són la gastronomia local, el comerç, l'artesania i les activitats culturals, que han anat guanyant terreny a la tradicional mostra agrícola.

Alguns dels actes destacats són els tallers infantils o les variades parades de Nadal i un mercat de pagès amb productes frescos.

La Fira avícola de El Prat

La celebració de la Fira Avícola de la Raça Prat, els dies previs a Nadal, ha estat l'element dinamitzador més important per a la recuperació, consolidació i difusió del pollastre del Prat en la darrera etapa de la seva història.

La Fira ha permès popularitzar l'aviram autòcton del Prat entre els pratencs i pratenques i, també, fomentar-lo, com a producte agroalimentari de qualitat, a la comarca del Baix Llobregat i a tot Catalunya, introduint-lo en el sector de la restauració i de la distribució dels productes de qualitat amb DOP i IGP.

La campanya comercial nadalenca, a l'entorn de la celebració de la Fira Avícola, concentra el punt màxim de comercialització dels productes de la IGP (Indicació Geogràfica Protegida) Pollastre i Capó del Prat. Al pavelló avícola i ramader de la fira són presents una mitjana de 30 criadors i productors que representen el 90% dels pagesos locals.

La Fira, que l'any 2012 celebra la 59a edició, és una mostra agrícola, comercial i gastronòmica que, any rere any, visiten més de 50.000 persones (3 dies de Fira) de Gavà i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.