PATRIMONI NATURAL
>> Patrimoni
[ 30.07.12 ]
25 anys de espais naturals protegits al Delta del Llobregat

El Delta del Llobregat és un territori que té paisatges naturals de gran valor ecològic repartits entre els municipis de El Prat, Sant Boi, Viladecans, Gavà.

Es tracta d’una zona periurbana inclosa en la conurbació de Barcelona.  Aquests espais es troben dins d’una zona urbana molt poblada i això els fa excepcionals.

L’any 2012 la protecció dels Espais Naturals del Delta del Llobregat assoleix els 25 anys. Tot un repte a seguir en aquest territori tant valuós en molts sentits.

El 9 de juny de 1987 es va aprovar el primer decret de protecció dels espais naturals del Delta del Llobregat, en aquell cas, com a Reserves Naturals Parcials, amb 296.7 hectàrees. Aquesta figura, la de reserva natural parcial, està recollida en la Llei d'Espais Naturals de l'any 1985. Des d'aquella primera data de la protecció d'una part del Delta, s'han produït molts canvis, territorials i també legals.

A aquell primer decret s'han afegit altres figures de protecció, com la de PEIN (espais inclosos en el Pla d'Espais d'Interès Natural de Catalunya), ZEPA (Zones d'Especial Protecció per a les Aus), LIC (Lloc d'Interès Comunitari) i Xarxa Natura 2000; consolidant així la protecció del Delta, de manera que avui dia hi ha 923 hectàrees protegides.

Amb l'aprovació del primer decret de declaració de les Reserves Naturals Parcials del delta del Llobregat, va començar el camí de la protecció i la gestió dels espais naturals del Delta, avui dia desenvolupada pel Consorci dels Espais Naturals del delta del Llobregat, organisme públic format per la Generalitat i els ajuntaments del Prat de Llobregat, Viladecans, Gavà i Sant Boi de Llobregat.

Des de Fundació Sigea desitgem  que el delta funcioni de la manera més natural possible en mig de tot el que l’envolta, conservar-lo, protegir-lo i donar-lo a conèixer.